Plán práce 2016/2017
Organizácia: |
Materská škola 29. augusta 64 976 45 Hronec t.č. 0903 945 959, 0911 994 855 mail: mshronec@gmail.com |
|||||||||||||||
Forma hospodárenia: |
Rozpočtová organizácia |
|||||||||||||||
Štatutárny orgán: |
p. Lenka Fačková riaditeľka MŠ / 2. funkčné obdobie/ |
|||||||||||||||
Zriaďovateľ: |
Obec HRONEC Zlievarenská ul. Č. 516 976 45 HRONEC |
|||||||||||||||
Poradný a kontrolný orgán – školská rada: |
|
P L Á N P R Á C E
M O T T O Š K O L Y:
Deťom len to najlepšie – zdravie, šťastie, bezpečie.
Obsah:
- Správa o výsledkoch a podmienkach výchovnej a vzdelávacej činnosti MŠ.
- Rozpracovanie POP na školský rok 2013/2014.
- Vlastné úlohy a priority MŠ.
- Kompetencie psychomotorické.
- Kompetencie osobnostné.
- Kompetencie sociálne.
- Kompetencie učebné.
- Kompetencie kognitívne.
- Kompetencie komunikatívne.
- Kompetencie informačné.
- Oblasť riadiacej práce.
- Projekty, ich využitie.
- Strategické ciele MŠ.
- Kritériá vnútroškolskej kontroly.
- Plán hospitačnej činnosti.
- Plán pedagogických rád.
- Plán prevádzkových porád.
- Plán zasadnutí rodičov.
- Plán bezpečnostných opatrení.
- Oblasť odborného rastu a vzdelávania.
- Plán interných metodických združení.
- Plán metodických združení s inou MŠ.
- Plán vzdelávania pedagogických zamestnancov.
- Plán vnútornej kontroly.
- Oblasť spolupráce s rodinou a dohody o spolupráci s inými subjektami.
Východiská a podklady pre vypracovanie Plánu práce Materskej školy v Hronci:
Školský vzdelávací program: |
ISCED 0 |
Oboznámenie zamestnancov školy s: |
|
Individuálne oboznámenie zamestnancov s: |
|
Písomné záznamy a dokumentácia: |
|
Všeobecne záväzné právne predpisy: |
|
Zákony: |
Zákon č. 245/2008 Z.z. tkz. Školský zákon Zákon č. 37/2011 ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 245/2008 Z.z. o výchove a vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov Zákon č. 597/2003 Z.z.o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení Zákon č. 38/2011 ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 597/2003 Z.z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov Zákon č. 355/2007 Z.z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov Zákon č. 132/2010 ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 355/2007 Z.z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov Zákon č. 596/2003 Z.z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov Zákon č. 317/2009 Z.z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov Zákon č. 390/2011 ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 317/2009 Z.z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
|
Vyhlášky: |
Vyhláška č. 649/2008 Z.z. o účele použitia príspevku na žiakov zo znevýhodneného prostredia Vyhláška č. 452/2011 Z.z. ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MŠ SR č. 649/2008 Z.z. o účele použitia príspevku na žiakov zo znevýhodneného prostredia Vyhláška č. 366/2007 Z.z. o podrobnostiach o činnosti a prevádzke zariadení školského stravovania Vyhláška č. 306/2008 Z.z. o materskej škole Vyhláška č. 437/2009 Z.z. ktorou sa ustanovujú kvalifikačné predpoklady a osobitné kvalifikačné požiadavky pre jednotlivé kategórie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov Vyhláška č. 170/2010 Z.z. ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MŠ SR č. 437/2009 Z.z., ktorou sa ustanovujú kvalifikačné predpoklady a osobitné kvalifikačné predpoklady pre jednotlivé kategórie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov |
Nariadenia vlády: |
Č. 412/2007 Z.z. o poskytovaní pomoci na podporu spotreby mlieka a mliečnych výrobkov pre deti v predškolských zariadeniach a pre deti s povinnou školskou dochádzkou Č. 452/2011 Z.z. ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška MŠ SR č. 649/2008 Z.z. o účele použitia príspevku na žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia |
|
|
- Rozpracovanie POP na školský rok 2016/2017.
Organizácia školského roka: 2016/2017
Školský rok / vyučovanie/ sa začína: |
04.09.2016 |
Školský rok / vyučovanie / sa končí: |
31.06.2017 |
Školské prázdniny v Materskej škole Hronec: |
Termín: |
Vianočné prázdniny: |
23.12.2016 - 08.01.2017 |
Jarné prázdniny: |
25.02.2017 - 05.03.2017 |
Veľkonočné prázdniny: |
13.04.2017 - 18.04.2017 |
Letné prázdniny: |
Po dohode s rodičmi |
Všeobecné pokyny pre školské zariadenie:
Oblasť výchovno- vzdelávacieho procesu:
a/ Pravidelne čerpať informácie a poznatky z centrálneho informačného portálu rezortu školstva prevádzkovaného MŠVVaŠ SR.
Realizácia: pravidelné navštevovanie stránok, následná konzultácia s kolegyňou
Termín: nepretržite
Zodpovednosť: pedagogickí zamestnanci
b/ V priebehu školského roku po spustení informačného systému pre oblasť regionálneho školstva spracovať a sprevádzkovať register detí.
Termín: v priebehu školského roku
Zodpovednosť: riaditeľka MŠ
Oblasť kontroly a efektivity:
a/ Zefektívniť systém kontroly školy s dôrazom na analýzu zistení, prijatých opatrení a kontrolu odstránenia zistených nedostatkov pomocou plnenia úloh vyplývajúcich z Plánu vnútornej kontroly zamestnancov materskej školy Hronec, ktorý obsahuje :
- Kritériá vnútornej kontroly v pedagogickej oblasti
- Kritériá vnútornej kontroly v pracovno- právnej oblasti
- Systém kontroly a hodnotenia zamestnancov
Realizácia: kontrola, pozorovanie, náhodné zistenia
Termín: nepretržite, podľa plánu
Zodpovednosť: riaditeľka MŠ
b/ Cieľavedome využívať kompetencie metodických orgánov pri skvalitňovaní výchovného a vzdelávacieho procesu, pravidelne sledovať ich činnosť, vyhodnocovať výsledky ich činnosti, využívať možnosti spolupráce a informovanosti rôznymi formami. Zamerať sa na skvalitňovanie poznania metodík a odborných publikácií u pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch pre skvalitnenie edukačnej činnosti učiteľa a monitorovanie úrovne vzdelávacích výsledkov detí. Vykonávať dôslednú analýzu zistení v oblasti vzdelanostnej úrovne detí, viesť ju písomne.
Realizácia: dopĺňanie učiteľskej knižnice, školenia, vzdelávacie aktivity, odborné časopisy
Termín: nepretržite
Zodpovednosť: pedagogickí zamestnanci
Oblasť predčitateľskej a pisateľskej gramotnosti:
a/ Čítaním veršov, rozprávok a príbehov s detským hrdinom, aktívnym zapájaním sa do diania obecnej knižnice rozvíjať predčitateľskú gramotnosť detí uplatňovaním metódy počúvania s porozumením a tvorivej metódy dramatizácie, tým sa zamerať na rozvoj aktívnej slovnej zásoby aj cez komunikovanie. Pestovať kladný vzťah ku knihám a literatúre všeobecne.
Spolupracovať s klinickým logopédom, zabezpečiť počiatočnú depistáž výslovnosti detí na začiatku školského roku, s deťmi s chybnou výslovnosťou hlások realizovať cvičenia hovoridiel.
Realizácia: akcia – „Rozprávky na dobrú noc“ – čítanie pred odpočinkom detí
„ Z rozprávky do rozprávky“- rozprávanie obsahu počutého
Čítanie na pokračovanie – pravidelné čítanie knihy
Umelecké stvárnenie rozprávky, príbehu - divadlo
Termín: nepretržite
Zodpovednosť: pedagogickí zamestnanci v spolupráci s obcou a rodinou
Oblasť národnostných menšín, sociálne znevýhodnených rodín, cudzincov a diskriminácie:
a/ Komunikovať s deťmi a rodinou spisovne v štátnom a materinskom jazyku.
Realizácia: konzultácie s rodičmi, zasadnutia, posedenia s rodičmi, komunikovanie
Termín: nepretržite
Zodpovednosť: všetci zamestnanci
b/ Dôsledne plniť úlohy vyplývajúce z Revidovaného národného akčného plánu Dekády začleňovania rómskej populácie, v prípade materskej školy riešiť a dôsledne kontrolovať účasť detí zo SZP na predprimárnom vzdelávaní vo veku 4-6 rokov.
Realizácia: návštevy v rómskych rodinách v spolupráci s obcou, konzultácie, spolupráca s ÚSVaR
Termín: nepretržite
Zodpovednosť: pedagogickí zamestnanci, zriaďovateľ
c/ Podporovať používanie rómskeho jazyka v materskej škole bez obáv z výsmechu.
Realizácia: pri nácviku programov a besiedok, spolupráca s rodičmi
Termín: priebežne
Zodpovednosť: pedagogickí zamestnanci, rodina
d/ Pomoc a poznatky v oblasti vzdelávania rómskych detí a detí zo SZP čerpať z centra „ROCEPO“.
Realizácia: internet
Termín: podľa potreby
Zodpovednosť: pedagogickí zamestnanci v spolupráci s rodinou
Oblasť globálneho vzdelávania a enviromentálnej výchovy:
a/ Rozvíjať enviromentálnu výchovu a vzdelávanie ako súčasť rozvoja osobnosti detí.
Realizácia: zameranie MŠ, projekt – „Chráň prírodu – chrániš seba“, separovanie odpadu hravou metódou upevňovanie ochranárskych postojov cez turistické vychádzky, prikrmovanie zvierat na ranči „Čierny Hron“, realizácie akcií „Deň zeme“, „Deň stromu“ v spolupráci so štátnymi lesmi SR / pracovisko v Hronci/
Termín: priebežne
Zodpovednosť: zamestnanci
Oblasť zdravého životného štýlu:
a/ Realizovať školský program podpory zdravia, zdravého životného štýlu a výchovy ku zdraviu aj s využitím metodiky na www.bezpre.sk.
Realizácia: vypracovať interný projekt a následne plniť úlohy a ciele z projektu v edukačných a ostatných aktivitách, účasť MŠ v projekte „Školské mlieko“, realizácia besiedok s prednáškami o zdravej výžive, výstavka ovocia a zeleniny, následné využitie produktov na výrobu ovocných a zeleninových šalátov pre rodičov, pitie bylinkových čajov v zimnom období, edukačné aktivity na tému „ Ako vlk kašlal“, „ Moje srdce“, „ Bol raz jeden život“ dodržiavať realizáciu pobytu detí vonku a otužovanie detí
Termín: priebežne
Zodpovednosť: zamestnanci, rodiny, obec, dodávatelia potravín
Oblasť ľudských a detských práv.
a/ Do školského vzdelávacieho programu formou prílohy zapracovať témy súvisiace s multikultúrnou výchovou v duchu humanizmu a so vzdelávaním v oblasti ľudských práv, práv dieťaťa, rodovej rovnosti, predchádzania diskriminácie.
Realizácia: vypracovanie interného projektu na danú tému, úzka spolupráca s rodinami, obcou a inými subjektmi
Termín: priebežne
Zodpovednosť: pedagogickí zamestnanci
Oblasť bezpečnosti a prevencie.
a/ Pravidelne sledovať vývoj školskej úrazovosti, odstraňovať príčiny vzniku úrazov, plniť pokyny a pracovné postupy pri vykonávaní dozoru počas pobytu detí v MŠ.
Realizácia: dôsledne dbať na bezpečnosť neustálym pozorovaním detí, nenechávať deti samé v miestnosti
Termín: nepretržite
Zodpovednosť: pedagogickí zamestnanci, zamestnanci
Oblasť – deti so špeciálnymi výchovno- vzdelávacími potrebami.
a/ Úzka spolupráca s PPPPaP v Brezne nám pomáha s deťmi so špeciálnymi VV potrebami pracovať formou individuálnych vzdelávacích plánov, ktoré vypracujú pedagogickí zamestnanci s pomocou odborníkov kompetentných v tejto oblasti.
Realizácia: spolupráca, individuálny plán
Termín: podľa potreby
Zodpovednosť: pedagogickí zamestnanci, odborníci, rodina
Oblasť súťaží.
a/ Zapájať sa do súťaží vyhlásených MŠ SR.
Termín: podľa ponuky
Zodpovednosť: pedagogickí zamestnanci
Oblasť informačných a komunikačných technológií.
a/ Venovať pozornosť rozvíjaniu kompetencií u detí v oblasti IKT.
Realizácia: práca s programom – „ART“, „Alík – kým pôjdem do školy“, „Cirkus šaša Tomáša“, skicár
Termín: priebežne
Zodpovednosť: pedagogickí zamestnanci
POP konkretizované pre materské školy.
a/ Osvedčenie o absolvovaní predprimárneho vzdelávania materská škola vydá v posledný vyučovací deň školského roka deťom, ktoré nastupujú do základnej školy, ak je materskej škole známa informácia o odložení povinnej školskej dochádzky dieťaťa, vtedy sa osvedčenie o absolvovaní predprimárneho vzdelávania nevydáva. Vydané osvedčenia sa registrujú písomným zápisom do knihy evidencie vysvedčení.
Realizácia: spracovanie dokumentu
Termín: koniec školského roka
Zodpovednosť: riaditeľka MŠ
b/ Individuálnym prístupom sa venovať deťom, ktoré nedosahujú očakávanú úroveň pripravenosti na základnú školu alebo majú PŠD odloženú, stimulovať ich vhodnými metódami, pracovať podľa individuálneho plánu, ktorý vypracujú pedagogickí zamestnanci, využívať vhodné pomôcky a materiál, zamerať sa na grafomotoriku a správnu výslovnosť.
Realizácia: individuálne činnosti a aktivity
Termín: priebežne
Zodpovednosť: pedagogickí zamestnanci v spolupráci s rodinou a klinickým logopédom
c/ V záujme zachovania psychohygieny detí nevyužívať dlhotrvajúce riadené aktivity, umožniť deťom slobodný výber aktivít, rozvíjať hrové činnosti nenásilnou formou, zameriavať sa na rozvoj zážitkového učenia pomocou interných kurikulárnych projektov.
Realizácia: počas celého dňa v MŠ, vypracovanie projektov vzdelávacích aktivít
Termín: priebežne
Zodpovednosť: pedagogickí zamestnanci
d/ podporovať experimentovanie a bádanie detí, zvedavosť, viesť deti k sebahodnoteniu, stamulovať sociálny, amocionálny a morálny vývin detí, rozvíjať tvorivé, kritické a logické myslenie pomocou vypracovaných tématických celkov.
Realizácia: dlhodobé vzdelávacie aktivity, vypracovanie projektov, rozpracovanie tém- ročné obdobia, mesto a dedina, zvieratá, obchod,...
Termín: priebežne
Zodpovednosť: pedagogickí zamestnanci
e/ V spolupráci so zriaďovateľom: skvalitňovať prostredie materskej školy, aktívne sa zapájať do akcií obce, pomáhať pri prípravách akcií.
Realizácia: účasť na akciách obce
Termín: podľa potreby a pozvania
Zodpovednosť: pedagogickí zamestnanci v spolupráci s rodičmi a zriaďovateľom
Všeobecné pokyny pre zariadenia školského stravovania.
a/ Výrobu a výdaj jedál v zariadení školského stravovania zabezpečovať podľa materiálno- spotrebných noriem a receptúr.
Realizácia: pridržiavať sa MSN a receptúr
Termín: nepretržite
Zodpovednosť: kuchárka, vedúca ŠJ
b/ Suchú stravu podávať len vo výnimočných prípadoch.
Realizácia: dodržať hygienické zásady
Termín: v deň školského výletu
Zodpovednosť: kuchárka, vedúca ŠJ
c/ Propagovať a podporovať zdravú výživu.
Realizácia: ochutnávka jedál zdravej výživy
Termín: priebežne
Zodpovednosť: kuchárka, vedúca ŠJ, stravovacia komisia pri MŠ
d/ Zabezpečovať dozor nad deťmi v čase stravovania, dodržiavať časový harmonogram výdaja jedál, zamerať sa na kultúrne stolovanie detí.
Realizácia: stravovanie
Termín: nepretržite
Zodpovednosť: kuchárka, vedúca ŠJ, pedagogickí zamestnanci
e/ Zodpovedne dodržiavať pokyny HACCP.
Realizácia: výroba a výdaj jedál
Termín: nepretržite
Zodpovednosť: kuchárka, vedúca ŠJ
f/ Plniť odporúčané výživové dávky.
Realizácia: program „Školská jedáleň 3“
Termín: týždenne
Zodpovednosť: vedúca ŠJ
POP v oblasti kontinuálneho vzdelávania pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov.
a/ Na informačnej sieti nepretržite sledovať ponuky vzdelávacích programov, pedagogickým zamestnancom a odborným zamestnancom umožniť účasť na vzdelávaní podľa ich slobodného výberu ale týkajúceho sa ich druhu pracovnej činnosti.
b/ Na informačnej sieti nepretržite sledovať ponuky celoživotného vzdelávania a projekty týkajúce sa vzdelávacích aktivít.
Nové všeobecne záväzné právne predpisy.
a/ Zákon č. 324/2012 Z.z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 184/2009 Z.z. o odbornom vzdelávaní a príprave a o zmene a doplnení niektorých zákonov a ktorým sa menia a dopĺňajú aj niektoré zákony
b/ Zákon č. 325/2012 Z.z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 597/2003 Z.z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v znení neskorších predpisov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
c/ Zákon č. 345/2012 Z.z. o niektorých opatreniach v miestnej štátnej správe a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 597/2003 Z.z.
d/ Zákon č. 361/2012 Z.z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 311/2001 Z.z. Zákonníka práce v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú aj niektoré zákony
e/ Nariadenie vlády SR č. 443/2012 Z.z., ktorým sa mení a dopĺňa NV SR č. 630/2008 Z.z., ktorým sa ustanovujú podrobnosti rozpisu finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu pre školy a školské zariadenia v znení neskorších predpisov
f/ NV SR č. 433/2012 Z.z., ktorým sa mení a dopĺňa NV SR č. 422/2009 Z.z., ktorým sa ustanovuje rozsah priamej vyučovacej činnosti a rozsah priamej výchovnej činnosti pedagogických zamestnancov
Nové rezortné predpisy.
a/ Smernica č. 6/2013, ktorou sa mení smernica č. 27/2011 o organizovaní, riadení a finančnom zabezpečení súťaží detí a žiakov škôl a školských zariadení
b/ Metodické usmernenie č. 13/2013 o úprave názvov stredných odborných škôl, evidencii alokovaných pracovísk a o zmene školského strediska záujmovej činnosti na centrum voľného času
Realizácia: študovanie zákonov, dodržiavanie zákonov
Termín: nepretržite
Zodpovednosť: riaditeľka, zamestnanci MŠ
- Vlastné úlohy a priority MŠ .
Hlavným cieľom predprimárneho vzdelávania je dosiahnutie optimálnej perceptuálno –motorickej, kognitívnej a sociálno –emocionálnej úrovne osobnosti dieťaťa, s dôrazom na rozvoj tvorivosti a zážitkového učenia hrou tak, aby si dieťa malo možnosť rozvíjať kompetencie so zameraním na svoju jedinečnosť. Rovnako dôležitým cieľom predprimárneho vzdelávania je dosiahnuť základ pripravenosti na ďalšie vzdelávanie a na život v spoločnosti.
Cieľom práce materskej školy je teda rozvíjať základné kompetencie dieťaťa, aby v rozsahu svojich osobných predpokladov získalo veku primeranú fyzickú, psychickú a sociálnu samostatnosť.
Východiskom je jedinečnosť dieťaťa, aktívne učenie a začleňovanie do skupiny a kolektívu.
Materská škola bude pracovať podľa školského vzdelávacieho programu „Strom poznania“. Pri realizácii úloh zo školského vzdelávacieho programu budeme plniť ciele, ktoré sú rozpracované priamo v školskom vzdelávacom programe /str. 3/.
Pri plnení úloh a dosahovaní určených cieľov v oblasti získania kompetencií u detí nám bude nápomocné zážitkové učenie, inovačné metódy v edukačnom procese a akcie, ktoré sú konkrétne naplánované v tomto pláne práce .
Materská škola je zameraná na enviromentálnu výchovu a vzdelávanie, úlohy budeme realizovať a ciele budeme plniťz interného enviromentálneho projektu „ Chráň prírodu, chrániš seba“.
- Kompetencie psychomotorické:
- V zmysle Národného programu podpory zdravia zrealizovať aktivity a programy na prevenciu civilizačných ochorení – obezity, na podporu telesného a duševného zdravia.
Plánované aktivity:
- Účasť na športovom podujatí organizovanom obcou v spolupráci s materskou školou „Sokolov beh“
- Naprojektovať edukačnú aktivitu pod názvom „Prečo vlk kašľal?“, „Moje srdce“, „Bol raz jeden život“
- Zúčastniť sa v čo najväčšom počte detí plaveckého výcviku
- Zúčastniť sa akcie „Športová olympiáda materských škôl“ v pôsobnosti okresu
- Zorganizovať športové popoludnie v spolupráci s rodinami detí pri príležitosti MDD
- Podľa snehových podmienok zorganizovať „sánkovačku v spolupráci s rodinami detí na neďalekom kopci vo Valaskej
- Pri realizácii pohybových a relaxačných cvičení dôsledne dodržiavať zásady psychohygieny, pri zostavovaní cvičení rešpektovať pedagogické zásady s dôrazom na zásadu primeranosti a postupnosti
- Zorganizovať vernisáž „Moja rodina“, prehlbovať tak spolupatričnosť a úctu k rodine
- Pravidelne prikrmovať divé kačky na Čiernom Hrone, pozorovať zmeny v prírode počas celého roku, prikrmovať vtáčiky na školskom dvore a zvieratá na ranči
- Motivovať všetky deti vo všetkých organizačných formách a aktivitách tak, aby sa pohybová aktivita stala potrebou pre každé dieťa aj pomocou interného projektu „V zdravom tele, zdravý duch“
- Nepretržite rozvíjať a upevňovať grafomotorické zručnosti detí pomocou pracovných listov
- Navštíviť „Ranč Čierny Hron“ vo Valaskej a spojiť návštevu s jazdením na koni a spoznávaním rôznych domácich, lesných zvierat
- Spolupracovať s pedagógom zo základnej umeleckej školy z výtvarného odboru vo forme výtvarného krúžku a zabezpečiť ukážky hry na rôzne hudobné nástroje v materskej škole pre deti aj pre rodičov
- V spolupráci s rodinami detí podporovať zdravý životný štýl a pozitívne postoje detí k svojmu zdraviu a zdraviu iných v aktivite „ Oslávim svoj sviatok bez sladkostí“ a „Ovocné hostinky v MŠ“
Termín: Zodpovednosť:
Podľa plánu aktivít Všetci zamestnanci
Podľa plánov VVČ Rodina
- Kompetencie osobnostné:
- V spolupráci so školskou jedálňou, stravovacou komisiou a sponzorov zabezpečiť propagáciu zdravej výživy formou ovocných a zeleninových hostiniek, ochutnávok zeleninových a ovocných šalátov
- Zorganizovať školské kolo v umeleckom prednese a následne sa zúčastniť na prehliadke „Detské Chalupkovo Brezno“ v pôsobnosti okresu
- Zorganizovať besiedky pre rodiny a pre občanov obce pri rôznych sviatkoch a udalostiach, v tomto smere úzko spolupracovať so zriaďovateľom a kultúrnou komisiou obce
- Podporovať rozvíjanie kľúčových kompetencií detí cieľavedomým uplatňovaním špecifických metód a aktivitami zameranými na rytmické a tonálne cítenie, hudobnú predstavivosť s využívaním hudobných a rytmických nástrojov, aktivitami v prírode, podporovaním experimentovania a zdravej zvedavosti, rozvíjaním hodnotiacich a sebahodnotiacich zručností vo vzťahu k vlastnému pokroku a rozvoju
Termín: Zodpovednosť:
Nepretržite a podľa plánu aktivít Pedagogickí zamestnanci
Rodina
Riaditeľka MŠ
- Kompetencie sociálne:
- Priebežným monitorovaním správania detí a jeho zmien, priebežným hodnotením klímy v triede, ako aj zabezpečovaním opatrení pocitu bezpečia a tvorivej atmosféry uplatňovať princíp včasnej prevencie a spolupracovať s rodinou formou konzultácií a otvorených rozhovorov.
- V zmysle dohovoru o právach dieťaťa podporovať a umožňovať rešpektovanie názorov detí a pri názorovej odlišnosti pestovať pochopenie
- S cieľom vyrovnať rozdiely medzi deťmi pochádzajúcimi z rôzneho socioekonomického prostredia prispôsobiť obsah a organizáciu výchovy a vzdelávania rozvojovým možnostiam a schopnostiam detí
- Pri príležitosti mesiaca úcty k starším navštíviť špecializovaný dom „Tereza“ v obci a klientov potešiť programom a pásmom básní a piesní, pestovať tým vzťah a úctu k starším nie len v rodinnom prostredí ale aj v živote v spoločnosti
Termín: Zodpovednosť:
Nepretržite a podľa plánu aktivít Pedagogickí zamestnanci
- Kompetencie učebné:
- Spolupracovať naďalej s Lesným závodom v Hronci pri realizovaní aktivít počas „Dňa zeme“ a „Dňa stromu“
- Spoznávať prácu polície v odvetviach dopravy, kynológie a rýchleho nasadenia prostredníctvom priamych ukážok v priestoroch materskej školy
- Pomocou aktivít priamo na ranči „Čierny Hron“ utvárať emocionálne bohatý vzťah k živej a neživej prírode
- Využitím zážitkového učenia, praktickej skúsenosti a priameho pozorovania bližšie vnímať zmeny v prírode počas jednotlivých ročných období formou turistických vychádzok na Lipovú, do lokality Tri vody a na už spomínaný ranč, vypracovať interný projekt
- Nepretržite utvárať a upevňovať základy enviromentálnej kultúry podľa školského vzdelávacieho programu
- Oboznámiť deti s prácou požiarnikov v obci formou návštevy obecnej požiarnej zbrojnice
- Oboznámiť deti s prácou starostu obce formou návštevy obecného úradu
- Zabezpečiť v spolupráci so základnou školou návštevu triedy prvákov a zúčastniť sa otvorenej hodiny – deti, ktoré majú rok pred nástupom do základnej školy
- Oboznámiť deti v spolupráci s klubom dôchodcov s históriou obce, navštíviť starú zvonicu
- Navštívíť obecnú knižnicu, realizovať akcie: „Rozprávky na dobrú noc, Z rozprávky do rozprávky, čítanie na pokračovanie, dramatizácia rozprávky – divadlo“
Termín: Zodpovednosť:
Nepretržite a podľa plánu aktivít Pedagogickí zamestnanci
Riaditeľka MŠ
- Kompetencie kognitívne:
- Postupovať, dodržiavať a plniť strategické úlohy a ciele zo školského vzdelávacieho programu „Strom poznania“ str. 23 až 66
- Zrealizovať exkurzie do rôznych prevádzok v obci – pekáreň, modeláreň a krajčírstvo
- Pri rozvoji kľúčových kompetencií využívať projekty „Lego Dacta“, „Škola podporujúca zdravie“, „V zdravom tele zdravý duch...“ , „V krajine hlások“ , „Chráň prírodu, chrániš seba“,
Termín: Zodpovednosť:
Nepretržite a podľa plánu aktivít Pedagogickí zamestnanci
Riaditeľka MŠ
- Kompetencie komunikatívne:
- Neustále obohacovať detskú knižnicu novými knihami, čítať deťom rozprávky a príbehy na pokračovanie s cieľom naučiť deti počúvať s porozumením
- Navštíviť obecnú knižnicu, návštevu spojiť s prezeraním kníh a s čítaním podľa výberu detí
- Uskutočniť školské kolo v prednese detskej poézie a následne sa zúčastniť prehliadky „Detské Chalupkovo Brezno
- Prostredníctvom divadelného kútiku oboznamovať deti s dramatickým umením aj s využitím kostýmov vyrobených v spolupráci s rodinou formou tvorivej dielne
- Oboznamovať deti s folklórom a dodržiavať ľudové tradície v spolupráci s rodinou, s obcou a občanmi
- Komunikačné kompetencie v závislosti od záujmu rodičov detí a rečových predpokladov detí rozvíjať aj v cudzom jazyku formou krúžkovej činnosti
- Pri odstraňovaní chybnej výslovnosti spolupracovať s klinickým logopédom, s rodičmi a pomáhať deťom cvičením hovoridiel dosiahnuť bezchybnú výslovnosť, pomáhať si projektom „V krajine hlások“
- Pomocou kurikulárnych projektov „ Z rozprávky do rozprávky“ / čítanie na pokračovanie, výstavka výtvarných prác na danú rozprávku, dramatizácia rozprávky, čítanie na dobrú noc/ pestovať pozitívny vzťah ku knihám a literatúre, rozvíjať predčitateľskú gramotnosť
Termín: Zodpovednosť:
Nepretržite a podľa plánu aktivít Pedagogickí zamestnanci
Riaditeľka MŠ
Rodina
- Kompetencie informačné:
- Oboznamovať deti s počítačovou terminológiou, naučiť deti pracovať s myšou prostredníctvom edukačných programov „Cirkus šaša Tomáša“, „Alík – kým pôjdem do školy“ a s programom „Art“ a skicár
Termín: Zodpovednosť:
Nepretržite Pedagogickí zamestnanci
Riaditeľka MŠ
- Oblasť riadiacej práce.
- V súlade s prioritnými úlohami MŠ SR podporovať a iniciovať ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov v rámci ponuky vzdelávacích programov vzdelávacích organizácií MŠ SR, MPC formou kontinuálneho vzdelávania podľa aktuálnych potrieb a zamerania materskej školy
- Dôsledne dodržiavať zásady prevencie rizikového správania v materskej škole a zdokonaľovať manažment a efektívnosť riešenia situácií ohrozujúcich zdravie a prevenciu úrazov
- Pedagogické riadenie materskej školy v oblasti funkčnej kontroly zamerať na skvalitnenie úrovne výchovno –vzdelávacieho procesu, schopnosti vnútornej a vonkajšej evalvácie, kontrolovať a overovať využívanie spätnej väzby
- Zabezpečiť efektívnu spoluprácu materskej školy s rodinou a širokou verejnosťou, so zriaďovateľom a inými mimovládnymi organizáciami
- Rozvíjať a podporovať vznik interných výchovno –vzdelávacích projektov
- Zvyšovať právne vedomie zamestnancov materskej školy prostredníctvom rád, porád, zasadnutí a školení
- Spolupracovať s radou školy, zodpovedne pristupovať k daným požiadavkám školskej rady ako kontrolného orgánu
- Sledovať odporúčané internetové stránky
- Vytvárať priaznivé prostredie pre implementáciu inovačných pedagogických metód s využitím IKT
- Kontrolovať nepretržite plnenie úloh a cieľov zo školského vzdelávacieho programu
Termín: Zodpovednosť:
Nepretržite Riaditeľka MŠ
- Personálne zabezpečenie.
Materská škola zamestnáva 6 zamestnancov formou pracovných zmlúv a troch zamestnancov na dohodu. Z celkového počtu zamestnancov zamestnaných na základe pracovných zmlúv pracujú dvaja zamestnanci sezónne – kuriči.
Meno a priezvisko zamestnanca: |
Pracovná pozícia: |
Lenka Fačková |
Riaditeľka |
Janka Brozmanová |
Učiteľka |
Katarína Vlčková |
Učiteľka |
Silvia Krajčová |
Učiteľka nekvalifikovaná t.č. študuje na EBG Brezno, odbor učiteľstvo a vychovávateľstvo v MŠ |
Ivana Oravcová |
kuchárka |
Elena Kožiaková |
Upratovačka |
Dušan Chromek | Kurič |
Patrik Orem | Kurič |
Meno a priezvisko zamestnanca na dohodu: |
Pracovná činnosť: |
Lenka Fačková |
VŠJ |
Bc. Jaroslava Gromusová |
PaM |
Ing. Miroslav Hýbl: |
Účtovníctvo - podvojné |
4.2 Strategické ciele materskej školy.
4.3 Kritériá vnútroškolskej kontroly.
Vnútorný systém kontroly zameriavať na hodnotenie vzdelávacích výsledkov detí a na hodnotenie zamestnancov.
Indikátor: |
Vnútorný systém kontroly: |
1. Hodnotenie vzdelávacích výsledkov detí: |
- Výchovné a vzdelávacie výsledky detí hodnotiť priebežne, hodnotenie písomne zaznamenávať do diagnostických hárkov, ktoré slúžia len pre potreby materskej školy, pridržiavať sa zameraniu materskej školy, dodržiavať osnovy zo školského vzdelávacieho programu. - Plán hospitácií vypracuje riaditeľka MŠ a poskytne ho aj pedagogickej zamestnankyni. |
2. Hodnotenie zamestnancov: |
- Vypracovať plán kontroly zamestnancov, realizáciu kontroly písomne zaznamenávať, písomný plán kontroly zamestnancov vypracuje riaditeľka materskej školy a je k dispozícii všetkým zamestnancom MŠ - Pri kontrolovaní zamestnancov využívať aj nepriame pozorovanie zamestnancov pri ich pracovnej činnosti |
3. Funkčnosť hodnotenia: |
- V pláne kontroly stanoviť oblasť a odvetvie kontroly a termíny - Riaditeľka materskej školy je povinná analyzovať výsledky kontrolnej činnosti - Riaditeľka materskej školy je povinná prijať opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov a tieto opatrenia využiť na skvalitnenie edukácie, klímy a kultúry materskej školy |
4. Spolupráca: |
- Riaditeľka vytvára dobré podmienky pre pracovnú činnosť zamestnancov - Riaditeľka a zamestnanci materskej školy sú povinný preferovať vzájomnú spoluprácu a podporu vo vnútri školy, deťmi, rodinami, zriaďovateľom a inými subjektmi |
V oblasti vnútornej kontroly zamestnancov materskej školy sa riaditeľka pridržiava určitých zásad:
- Výkon každého jednotlivca zhodnocuje a využíva pre celý kolektív, úspech spoločnej práce pripisuje všetkým
- Uvedomuje si, že cieľom dosiahnutia úspechu nie je len posilnenie kolektívu, ale aj jednotlivcov
- Jednotlivcom rozdelí v kolektíve čiastkové úlohy, od ktorých závisí výsledok celku
- Pri plnení úloh analyzuje nezaujato, poukazuje na pozitíva aj negatíva pokojne
- Vedie členov kolektívu k vzájomnému poznaniu, dôvere, otvorenej komunikácii, akceptácii, aktívnemu počúvaniu sa, pomoci a ochote pracovať
Realizácia: vypracovanie plánov kontroly, hospitačná a kontrolná činnosť
Termín: priebežne
Zodpovednosť: riaditeľka materskej školy
4.4 Plán hospitačnej činnosti.
Mesiac: |
Oblasť, zložka, zameranie: |
Forma: |
Metódy: |
September: |
Sociálno- emocionálna |
Orientačná |
Analýza, hodnotenie, prijatie opatrení |
Október: |
Perceptuálno- motorická |
Tematická |
Pozorovanie |
November: |
Kognitívna |
Tematická |
Pozorovanie |
December: |
Sociálno – emocionálna |
Tematická |
Pozorovanie |
Január: |
Školská zrelosť |
Komplexná |
Analýza, hodnotenie, prijatie opatrení |
Február: |
Kognitívna |
Tematická |
Pozorovanie |
Marec: |
Perceptuálno- motorická |
Tematická |
Pozorovanie |
Apríl: |
Kognitívna |
Tematická |
Pozorovanie |
Máj: |
Perceptuálno- motorická |
Komplexná |
Pozorovanie |
Jún: |
Kognitívna |
Komplexná |
Analýza, vyhodnotenie |
Zameranie zisťovania na hospitáciách vo vzťahu k deťom:
V oblasti kognitívneho rozvoja dieťaťa:
- Schopnosť dieťaťa využiť osvojené poznatky o sebe, o svojom okolí, o rodine, o materskej škole
- Schopnosť pozorovať, vnímať, počúvať s porozumením, záujem o bádanie a objavovanie nových javov
- Schopnosť prekonávať prekážky v procese učenia a to pri osvojovaní si nových poznatkov
- Schopnosť verbálne vyjadriť svoje pocity, dojmy, myšlienky, schopnosť súvisle komunikovať s rovesníkmi a dospelými, zdokonaľovať svoj rečový prejav rozvíjaním aktívnej a pasívnej slovnej zásoby
- Schopnosť poznať a pomenovať vlastnosti, znaky predmetov, osôb, javov
- Schopnosť zdôvodniť svoje postoje a názory /sebahodnotenie a hodnotenie/
- Schopnosť kombinačného originálneho riešenia konštruktívnych zručností
- Schopnosť uplatňovať v myslení dedukciu, indukciu, analýzu, syntézu a projektovanie
V oblasti sociálno- emocionálneho rozvoja:
- Vzťah dieťaťa k rodičom, súrodencom, blízkym osobám, rovesníkom a dospelým, k sebe samému
- Schopnosť dieťaťa prispôsobiť sa vonkajšiemu a vnútornému prostrediu, tvorivo do neho zasahovať
- Zručnosť pri riešení konfliktov
- Schopnosť sebaovládania v správaní a konaní, schopnosť zriecť sa niečoho v prospech druhého
- Schopnosť si klásť ciele a schopnosť dosahovania staovených cieľov
V oblasti perceptuálno- motorického rozvoja:
- Rozvoj zmyslového vnímania
- Úroveň hrubej a jemnej motoriky, pohyblivosti a obratnosti
- Úroveň grafomotoriky
- Úroveň sebaobsluhy, zručnosti a návyky
- Koordinácia pohybov
- Schopnosť ovládať pohybovú aktivitu primerane veku
Pozorovanie správania detí:
- Ako dieťa plní bežné požiadavky
- Ako dieťa zvládne zmeny, prechod medzi pokojnou a aktívnou činnosťou, skupinovou a individuálnou prácou, ako sa lúči s rodičmi, oblieka a umýva, stoluje, používa sociálne zariadenie, oddychuje
- Ktoré materiály a hračky používa a ako sa s nimi hrá a narába, ich variabilnosť, predstavivosť pri ich využívaní, úroveň zručností, chápanie pojmov
- Aká je interakcia s inými deťmi, či sa dieťa hrá so všetkými deťmi, alebo len s istou skupinkou, či sa podelí o hračku, iniciuje hru, alebo čaká na pozvanie do hry, ktoré spoločné činnosti ho osobitne tešia
- Aká je interakcia dieťaťa s učiteľkami a inými dospelými, či je dieťa schopné požiadať ich o pomoc, či vyžaduje veľa pozornosti a usmerňovania, ustavičné pochvaly, či sa rado rozpráva s učiteľkou, trávi čas s dospelými návštevníkmi v triede
- Kde sa dieťa hrá, ako sa pohybuje po triede, či trávi čas vo všetkých centrách, ktoré uprednostňuje, či prechádza k iným činnostiam ľahko, alebo potrebuje pomoc
- Ako dieťa používa reč, či hovorí zrozumiteľne, dokáže vyjadriť želanie, aký má hlas, či sa rozpráva s deťmi a dospelými, rozsah slovnej zásoby
- Ako sa dieťa pohybuje, či sa šplhá, behá, skáče, udrží rovnováhu, či sa dokáže chytať a hádzať, istota pohybu a radosť z pohybových hier
- Povaha a temperament, či je uvoľnené alebo napäté, či často plače, smeje sa, dokáže verbálne vyjadriť čo cíti, či dokáže vyjednávať s deťmi a dospelými, či ho možno ľahko frustrovať
- Postavenie, ktoré dieťa preberá v skupine – vedúci, rozprávač, poslucháč...
Zameranie zisťovania na hospitáciách vo vzťahu k učiteľke:
- Celková úroveň profesijných zručností, čiže kompetencií:
a/ komunikačné kompetencie – vedenie dialógu s jedincom, skupinou, umožňovanie vzájomnej komunikácie
b/ odborno- pedagogické kompetencie – využívanie v práci vedomosti nielen zo svojho odboru, ale aj iných odborov
c/ didakticko- metodické kompetencie – dôkladné poznanie obsahu vzdelávania, riadenie a usmerňovanie výchovného a vzdelávacieho procesu s využitím aktivizujúcich a kreatívnych metód
d/ autokreatívne kompetencie – uvedomovanie si potreby kreatívnosti, obohacovanie ňou svoju každodennú pracovnú činnosť
e/ interakčné kompetencie – vzájomné pôsobenie, vytváranie vzájomných vzťahov
f/ poznávacie kompetencie – záujem o nové vedomosti, o svoje vlastné sebavzdelávanie
g/ interpretačné kompetencie – správne interpretovanie reality, diania vo svete, aktualizovania na základe poznania
h/ realizačné kompetencie – pripravenosť na výchovnú a vzdelávaciu činnosť, voľba správnych metód, prostriedkov, prostredia a pomôcok
i/ ochranné kompetencie – starostlivosť o deti, ochrana a predchádzanie problémom
j/ asertívne kompetencie – citlivé a zdôvodnené presadzovanie názorov
k/ negosociačné kompetencie – dôstojné konanie bez stresu, presviedčanie a získavanie detí, rodičov a verejnosti
l/ facilitátorské kompetencie – napomáhanie rozvoju celistvej osobnosti dieťaťa a seba samého
m/ morálne kompetencie – zamýšľanie sa nad vlastnou osobnosťou na základe mravnej sebareflexie
n/ kooperatívne kompetencie – spolupráca s deťmi, rodičmi, verejnosťou, kolegami
o/ organizátorské kompetencie – pružné reakcie na zmenené podmienky, na nové situácie
p/ informačné kompetencie – využívanie rôznych informačných technológií
r/ tvorivé kompetencie – tvorivé pristupovanie k ostatným a k sebe samému
4.5 Plán pedagogických rád.
September |
1. Otvorenie 2. POP – analýza, rozbor, rozpracovanie pre tvorbu plánu práce MŠ 3. Oboznámenie sa so školským poriadkom, prevádzkovým poriadkom, plánom práce - návrhom, pracovným poriadkom, kolektívnou zmluvou, návrhy a doplnky 4. Školský vzdelávací program, analýza korekcií, návrhy a doplnky, pripravované akcie, spolupráca s rodinou a zriaďovateľom 5. Bezpečnostné pokyny 6. Diskusia 7. Uznesenie 8. Záver |
November |
1. Otvorenie, kontrola plnenia uznesenia 2. Informácie o priebehu adaptácie, kontrola a analýzy diagnostiky, kontrola plnenia úloh a cieľov školského vzdelávacieho programu 3. Organizačné zabezpečenie akcií MŠ, rozdelenie úloh, pokyny 4. Analýza kontrolnej a hospitačnej činnosti 5. Diskusia 6. Uznesenie 7. Záver |
Január |
1. Otvorenie, kontrola plnenia uznesenia 2. Hodnotenie výsledkov výchovného a vzdelávacieho procesu za prvý polrok, pripravenosť detí na zápis do základnej školy 3. Príprava akcií MŠ, rozdelenie úloh, spolupráca 4. Analýza činnosti metodického združenia 5. Diskusia 6. Uznesenie 7. Záver |
Apríl |
1. Otvorenie, kontrola plnenia uznesenia 2. Analýza plnenia úloh a cieľov zo školského vzdelávacieho programu, prípadné korekcie, návrhy na doplnky a zmeny 3. Vedenie diagnostiky 4. Príprava akcií MŠ, rozdelenie úloh a spolupráca 5. Zabezpečenie plaveckého výcviku detí, informovanie rodičov – spôsob 6. Diskusia 7. Uznesenie 8. Záver |
Jún |
1. Otvorenie, kontrola plnenia uznesenia 2. Komplexná analýza VVČ, kontrolnej a hospitačnej činnosti, príprava správy 3. Prehodnotenie realizácie akcií MŠ, analýza spolupráce, návrhy zmien a pripomienky do budúcna 4. Organizačné zabezpečenie letnej prevádzky, čerpanie dovoleniek 5. Diskusia 6. Uznesenie 7. Záver |
Realizácia: zasadnutia pedagogických rád
Termín: podľa plánu
Zodpovednosť: riaditeľka MŠ
4.6 Plán prevádzkových porád.
September |
1. Otvorenie 2. Prerokovanie školského poriadku, pracovného poriadku, plánu práce – návrhu, pripomienky a schválenie 3. Pracovné náplne, pracovná doba, pracovné povinnosti, kolektívna zmluva, pokyny BOZP 4. Organizačné pokyny pre zabezpečenie plynulého chodu prevádzky, pripomienky, návrhy 5. Kontrolná činnosť, oboznámenie s plánom vnútornej kontroly 6. Diskusia 7. Uznesenie 8. Záver |
Január |
1. Otvorenie, kontrola plnenia uznesenia 2. Kontrolná činnosť, výsledky, opatrenia a ich odstránenie, pripomienky 3. Prehodnotenie splnenia daných úloh 4. Celková úroveň vzťahov a spolupráce zamestnancov na pracovisku 5. Legislatíva, prípadné zmeny 6. Diskusia 7. Uznesenie 8. Záver |
Jún |
1. Otvorenie, kontrola plnenia uznesenia 2. Komplexné vyhodnotenie kontrolnej činnosti 3. Zabezpečenie letnej prevádzky, plánovanie dovoleniek, pokyny na pracovnú činnosť počas prerušenej prevádzky cez letné prázdniny 4. Materiálne zabezpečenie „ veľkého upratovania MŠ“ 5. Diskusia 6: Uznesenie 7. Záver |
Realizácia: zasadnutia
Termín: podľa plánu
Zodpovednosť: riaditeľka, zamestnanci MŠ
4.7 Plán zasadnutí rodičov.
September |
1. Otvorenie 2. Oboznámenie rodičov so školským poriadkom, s plánom práce, schválenie 3. Oboznámenie rodičov so školským vzdelávacím programom, otázky, návrhy 4. Schválenie výšky sponzorského príspevku a zmeny finančného pásma v stravovaní 5. Pripravované akcie MŠ, organizácia, spolupráca, materiálne a finančné zabezpečenie, návrhy, nápady, pripomienky 6. Diskusia 7. Uznesenie 8. Záver |
November |
1. Otvorenie, kontrola plnenia uznesenia 2. Oboznámenie rodičov s plnením úloh a cieľov zo školského vzdelávacieho programu, analýza výchovy a vzdelávania, konzultačná činnosť na žiadosť rodičov 3. Aktuálne informácie o pripravovaných akciách MŠ, spolupráca, nápady, návrhy, pripomienky, materiálne a finančné zabezpečenie 4. Prednáška na tému podľa záujmu rodičov 5. Informácie o priebehu adaptácie 6. Diskusia 7. Uznesenie 8. Záver |
Marec |
1. Otvorenie, kontrola plnenia uznesenia 2. Vyhodnotenie úrovne pripravenosti detí na vstup do ZŠ 3. Správa o čerpaní sponzorského príspevku, zákonného poplatku, čerpania rozpočtu 4. Organizačné zabezpečenie pripravovaných akcií MŠ, pripomienky, návrhy, spolupráca, materiálne a finančné zabezpečenie 5. Diskusia 6: Uznesenie 7. Záver |
Jún |
1. Otvorenie, kontrola plnenia uznesenia 2. Správa o dosiahnutých výsledkoch vo výchovno- vzdelávacom procese podľa školského vzdelávacieho programu 3. Schválenie termínu letných prázdnin, prázdninová činnosť 4. Vyhodnotenie akcií realizovaných počas školského roka, poďakovanie 5. Diskusia 6. Uznesenie 7. Záver |
Realizácia: zasadnutia
Termín: podľa plánu
Zodpovednosť: riaditeľka MŠ
4.8 Plán bezpečnostných opatrení.
Povinnosťou riaditeľky MŠ je zabezpečiť pre zamestnancov školenie v oblasti PO – zákon č. 314/2001 Z.z. a vyhláška č. 121/2002 a BOZP – zákon č. 124/2006 Z.z. bezpečnostným technikom p. Viliamom Hláčikom a p. Martou Šimončičovou.
O školení musí byť spísaný záznam a na dôkaz, že bol zamestnanec oboznámený s pokynmi a legislatívou, s právami a povinnosťami v oblasti BOZP musí byť záznam podpísaný zamestnancom. Písomný záznam o absolvovaní školenia riaditeľka zakladá každému zamestnancovi do osobného spisu.
Realizácia: školenie
Termín: september
Zodpovednosť: riaditeľka MŠ
5. Oblasť odborného rastu a vzdelávania.
Vzdelávanie pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov materskej školy sa bude uskutočňovať podľa a v súlade so zákonom č. 317/2009 Z.z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a vyhlášky MŠ SR č. 445/2009 o kontinuálnom vzdelávaní, kreditoch a atestáciách.
Legislatíva jasne definuje smerovanie rozvoja profesionality pedagogických pracovníkov a odborných pracovníkov. Profesijný rozvoj je nutné zabezpečiť kontinuálnym vzdelávaním ako súčasťou celoživotného vzdelávania.
Pedagogický zamestnanec a odborný zamestnanec si druh a tému vzdelávacieho programu zvolí z ponuky MPC Banská Bystrica a z ponuky OMEP a KPV aktívneho v Brezne.
5.1 Plán interných metodických združení.
Mesiac: |
Téma: |
Dátum realizácie: |
Forma realizácie: |
Október: |
Pedagogické diagnostikovanie ako súčasť edukačného procesu. |
|
Prednáška, priama analýza diagnostických hárkov - formy |
Január: |
Spracovanie aktivít na rozvoj kľúčových kompetencií – interný projekt. |
|
Vypracovanie základov pre napísanie projektu na tému: „Mesto a dedina“ |
Apríl: |
Skúsenosti z realizácie interného projektu „Rozvoj grafomotoriky pomocou výtvarných aktivít na tému Zvieratá“ |
|
Prezentácia Power Point a analýza |
Máj: |
Komunikačné schopnosti detí. |
|
Analýza splnenia úloh a cieľov z interného projektu „ V krajine hlások“ |
5.2 Plán metodických združení s partnerskou materskou školou- priložený vo forme prílohy.
5.3 Plán vzdelávania pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov / podľa ponuky MPC, OMEP a KPV – priložený vo forme prílohy.
5.4 Plán vnútornej kontroly.
September: |
|
Október: |
|
November: |
|
December: |
|
Január: |
|
Február: |
|
Marec: |
|
Apríl: |
|
Máj: |
|
Jún: |
|
ŠJ: |
|
6. Oblasť spolupráce s rodinou, zriaďovateľom a dohody o spolupráci s inými subjektmi a organizáciami.
Materská škola pre aktívnu spoluprácu s rodinou plánuje počas roka realizovať akcie, pri organizovaní ktorých sa zapoja aj rodiny detí vhodnou motiváciou zamestnancov a zabezpečením prostredia a materiálu.
Plán konkrétnych aktivít na zlepšenie spolupráce s rodinou:
Termín: |
Aktivita: |
Zodpovednosť: |
September: |
Pomoc pri príprave zeleninových a ovocných šalátov na jesennú besiedku. |
p. Chmelíková členka stravnej komisie |
November: |
Tvorivé dielne pri príležitosti Vianoc – adventný veniec a kalendár. |
p. Brozmanová |
Január: |
Pomoc pri organizovaní spoločnej sánkovačky. |
p. Fačková p. Cmelíková p. Brozmanová |
Marec: |
Pomoc pri organizovaní akcie „čítanie na dobrú noc – noc odvahy“ |
p. Fačková p. Brozmanová p. Chmelíková |
Máj: |
Pomoc pri organizovaní aktivít a hier pri príležitosti „Dňa detí“ |
p. Fačková p. Brozmanová p. Majchútová p. Petrovská |
|
Zorganizovanie nenaplánovaných akcií v spolupráci s rodinou: |
|
|
|
|
Plán konkrétnych aktivít spolupráce so zriaďovateľom:
Október: |
V spolupráci s kultúrnou komisiou OÚ zrealizovať vystupovanie detí s programom pri príležitosti „Mesiaca úcty k starším. |
p. Brozmanová Bc. Gromusová |
December: |
V spolupráci s kultúrnou komisiou OÚ zorganizovať „Vianočnú akadémiu pre občanov obce. |
p. Fačková p. Brozmanová Bc. Gromusová |
Február: |
V spolupráci s kultúrnou komisiou obce zorganizovať karneval pre deti obce. |
p. Brozmanová p. Fačková Bc. Gromusová |
Máj: |
V spolupráci s kultúrnou komisiou obce zorganizovať akciu „Stavanie mája“. |
Bc. Gromusová p. Fačková p. Brozmanová |
Jún: |
V spolupráci s kultúrnou komisiou zorganizovať oslavu MDD. |
p. Fačková p. Brozmanová Bc. Gromusová |
August: |
Zúčastniť sa na akcii usporiadanej obcou „Palacinkový anabál“ , získať sponzorský príspevok od zúčastnených občanov. |
Bc. Gromusová p. Fačková p. Brozmanová |
|
Zorganizovanie nenaplánovaných akcií v spolupráci s obcou: |
|
|
|
|
Plán konkrétnych aktivít spolupráce s inými subjektmi a organizáciami.
December: |
V spolupráci so Základnou umeleckou školou z Brezna zabezpečiť hudobný program na vianočnej akadémii v obci aj v materskej škole. |
p. Brozmanová p. Nemky p. Podstaveková |
Apríl: |
V spolupráci so Základnou školou z Valaskej zabezpečiť návštevu budúcich prvákov na otvorenej hodine u prvákov ZŠ. |
p. Fačková zástupca riaditeľky ZŠ |
Máj: |
V spolupráci s PPPPaP v Brezne zrealizovať testy školskej zrelosti detí zapísaných do ZŠ. |
p. Fačková Mgr. Šuníková |
|
Zorganizovanie nenaplánovaných akcií v spolupráci s inými organizáciami: |
|
|
6.1 Podmienky zápisu dieťaťa do materskej školy.
Podľa vyhlášky MŠ SR č. 306/2008 o materskej škole a metodického usmernenia z r. 2004 č. CD-2004-566/1305-1:091 k zvýšeniu zaškolenosti detí v materských školách:
- Sa do materskej školy prijímajú deti na základe písomnej prihlášky, môžu sa prijímať deti so špeciálnymi výchovno- vzdelávacími potrebami a deti nadané
- Deti sa spravidla prijímajú vo veku od troch do šiestich rokov, deti s OPŠD a dodatočne OPŠD
- Deti po dovŕšení dvoch rokov veku sa do MŠ môžu prijať, ak sú vytvorené vhodné podmienky
- Deti sa prijímajú počas obdobia , kedy je vyhlásený zápis, alebo priebežne podľa dopytu rodičov, ak to kapacita dovolí
- K písomnej prihláške do MŠ rodič prikladá potvrdenie o zdravotnom stave a spôsobilosti dieťaťa navštevovať kolektívne zariadenie
- Rodič odovzdáva riaditeľke aj písomné vyhlásenia o bezinfekčnosti prostredia v ktorom dieťa žije
- Z dôvodu uľahčenia adaptácie na nové prostredie a kolektív možno dieťa prijať na adaptačný pobyt podľa žiadosti a dohody s rodičmi dieťaťa
- Ak predškolskej výchovy a vzdelávania má dieťa ťažkosti s adaptovaním sa, môže riaditeľka po dohode s rodičmi dieťaťu prerušiť na určité obdobie dochádzku dieťaťa do MŠ
- Riaditeľka MŠ rodičom odovzdáva písomné rozhodnutie o prijatí alebo neprijatí dieťaťa do MŠ
- Do materskej školy sa prednostne prijímajú deti, ktoré majú rok pred vstupom na ZŠ a deti s OPŠD
- Príprava dieťaťa na školu sa chápe ako integrálna súčasť predškolskej výchovy a vzdeávania a realizuje sa prostredníctvom dennej dochádzky dieťaťa do MŠ
6.3 Plán aktivít a akcií MŠ.
September: |
|
Október: |
|
November: |
|
December: |
|
Január: |
|
Február: |
|
Marec: |
|
Apríl: |
|
Máj: |
|
Jún: |
|
|
Zorganizovanie nenaplánovaných akcií MŠ: |
|
|
|
|
|
|
|
|
Vypracovala: p. Lenka Fačková